Nie bez powodu w XXI wieku mówi się, że jak Twojej firmy nie ma w internecie, to ona nie istnieje. Jest w tym wiele racji, ponieważ rynek internetowy jest przeogromny.
Wielu potencjalnych klientów szuka usług (nawet tych stacjonarnych – fryzjera, zespołu na imprezę czy firmy budowlanej) w internecie. Dlatego tak ważne jest, by trafił on akurat na Twoją stronę internetową.
Czym właściwie jest pozycjonowanie?
Nazwa już podpowiada nam, że chodzi o pozycję serwisu internetowego w wyszukiwarce. Można na nią wpływać na wiele różnych sposobów. Istnieje coś takiego jak algorytm Google, który pozycjonuje strony według pewnego schematu.
Wpływ na to ma wiele czynników, jednak są one cały czas zmieniane, by nie faworyzować starych stron internetowych. Niektóre z nich są oczywiście stałe, zmienia się jedynie ich waga:
- ruch na stronie internetowej – im więcej wyświetleń, tym oczywiście strona jest bardziej popularna dla wyszukiwarki;
- linki i partnerstwo stron – wszelkie linki wychodzące powinny być do stron aktywnych, popularnych, poniważ umieszczenie linku nieaktywnego bardzo mocno obniża stronę w wyszukiwarce;
- reklama w innych serwisach – warto jest zadbać o artykuły sponsorowane, by w jak największej ilości miejsc wspominano o naszej stronie internetowej. To powoduje podwójną reklamę, ponieważ ktoś czytając ten artykuł może trafić na naszą stronę, a z drugiej strony pomaga to w pozycjonowaniu;
- treści SEO-Friendly – artykuły napisane językiem poprawnym, zrozumiałym, wartościowe dla użytkownika, jednak odpowiadające na najczęściej wyszukiwane pytania. Dobrym tytułem artykułu będzie „Jak zrobić domową pizzę”, ponieważ odpowiada na najczęściej wpisywane wyszukiwa w Google, a złym będzie „robimy pizzę według włoskiej receptury”, tutaj raczej małe prawdopodobieństwo, że ktoś akurat taką frazę wpisze w wyszukiwarkę. Dodatkowo sklepy internetowy powinny zadbać o odpowiednie opisy produktów oraz kategorii i zadbać o możliwość komentowania swoich produktów przez użytkowników.